АНОНС:

Звернення

  • 6-04-2016
  • 198
  • 0
  • Звернення міської ради

 

Кабінету Міністрів України

 

Міністерству фінансів України

 

 

 

Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» не передбачено відшкодування різниці в тарифах за надані послуги з централізованого теплопостачання, водопостачання та водовідведення, яка виникає через невідповідність затверджених Національною комісією з питань регулювання ринку комунальних послуг тарифів до їх фактичних витрат.

Комунальне підприємство «Міськтепловоденергія» є єдиним надавачем послуг з централізованого теплопостачання, водопостачання та водовідведення для всіх категорій споживачів у місті.

Підприємство вчасно розпочало опалюваний період і якісно надає всі життєво необхідні послуги – населенню, лікувальним та навчальним закладам, бюджетним установам та іншим споживачам міста.

Річний обсяг наданих КП «Міськтепловоденергія» послуг складає понад 150млн. гривень. Невідшкодована різниця в тарифах з державного бюджету станом на 01.03.2016 року складає близько 15 млн. гривень. Окрім того, в разі не приведення тарифів до економічно обґрунтованих витрат, різниця в тарифах до кінця року складе близько 40млн.грн.

Основною проблемою є те, що тарифи на теплову енергію, водопостачання та водовідведення на сьогодні відшкодовують фактичні витрати для населення на рівні 80 %.

Причиною зростання фактичних витрат підприємства є коливання в бік збільшення вартості газу та електроенергії. Також різко зростає ціна на альтернативні види палива, на які підприємство переходить згідно рекомендацій Кабінету Міністрів України.

Встановлення тарифів на зазначені види комунальних послуг відноситься до повноважень Національної комісії з питань регулювання ринку комунальних послуг і на рівні міста переглядатись не можуть.

Пункт 7 статті Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачає, що центральні органи виконавчої влади, національні комісії, що здійснюють державне регулювання у відповідній сфері, несуть відповідальність за наслідки встановлення або регулювання цін/тарифів, що змінюються ними відповідно до їхніх повноважень.

Встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижче розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво не допускається.

Пункт 8 цього ж Закону зобов’язує, що «У разі зміни цін/тарифів на послуги/товари центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідній сфері, які призвели до непередбачених витрат виконавців/виробників, центральні органи виконавчої влади зобов'язані відшкодувати в повному обсязі збитки, зумовлені такими змінами, протягом поточного фінансового року та до затвердження нового бюджету».

Ще одна важлива причина для забезпечення відшкодування різниці в тарифах є співпраця із енергопостачальними організаціями. Незважаючи на наявність заборгованості державного бюджету з різниці в тарифах, газопостачальними організаціями нараховувались штрафні санкції за неналежне виконання зобов’язань по договорах, джерел погашення яких не було. В результаті нараховувались мільйонні штрафні санкції, які стягувались через виконавчу службу, накладались арешти на майно, рахунки, що перешкоджало нормальній роботі теплопостачальних підприємств. Постійне недофінансування призвело до значної зношеності основних засобів та критичного фінансового стану теплопостачальних підприємств.

18 грудня 2015 року Постановою Кабінету Міністрів України № 1086 внесено зміни у Постанову № 217 «Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунківз гарантованим постачальником природного газу».

Однак вважаємо, що змінений Порядок розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання також не забезпечує рівноцінні права та інтереси всіх учасників задіяних в процесі виробництва, транспортування та постачання теплової енергії та не дозволяє забезпечувати нормальну роботу підприємств теплопостачання, що ставить під загрозу життєдіяльність населених пунктів. Тому виникає досить серйозна проблема із розрахунками з іншими постачальниками в тому числі і за електроенергію, сплата податків, виплата заробітної плати.

Самотужки комунальне підприємство та місцева влада не зможе вирішити цю проблему, а стратегічно важливе підприємство, яке забезпечує життєво необхідними послугами всі категорії споживачів міста, сьогодні знаходиться у надзвичайно складній фінансовій ситуації, причиною якої є невчасне відшкодування різниці в тарифах та відсутність обігових коштів.

Враховуючи вищезазначене депутати міської ради звертаються до Вас з проханням внести зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» в частині передбачення коштів на відшкодування різниці в тарифах та врегулювати дане питання на рівні Кабінету Міністрів України, шляхом прийняття відповідних постанов.

Позитивне вирішення цих проблемних питань надасть можливість зберегти стабільність та спокій у місті, громаді міста отримати вчасно житлово-комунальні послуги, а комунальному підприємству працювати та забезпечити своєчасними, якісними послугами всі категорії споживачів.

Сподіваємось на Ваше розуміння та підтримку територіальної громади та органів місцевого самоврядування.

 

 

Прийнято 10 сесією

Кам’янець-Подільської

міської ради VІІ скликання

 

Інформаційне повідомлення
Коментувати новини на сайті дозволено лише на протязі 10 днів з моменту публікації.
Навігація
Кам'янецька Петиція
lorem